שלילת רישיון רפואית

אין זה מובן מאליו להחזיק רישיון נהיגה בתוקף. הרבה אחריות מוטלת על כתפיו של הנהג שאוחז בהגה ולכן חשוב מאד מבחינת רשויות המדינה לדעת ולשים לב למי ניתן הרישיון, כלומר מי עומד להסיע אנשים או לנהוג בכלי רכב. יש הרבה מה לדעת וללמוד לפני שניגשים למלאכת הנהיגה ויותר מכך – הניסיון מביא איתו הרבה מאד כישורים ויכולות שעם הזמן משפרים את הנהיגה של כל אחד. מכאן שבהחלט יכולים או עלולים להיות מצבים שבהם יתברר שצריך לשלול את הרישיון מנהג שמתגלה כלא כשיר לנהיגה, זאת מתוך מגוון רחב של סיבות שרובן ככולן תהיינה רפואיות. יש הרבה מה לדעת או להכיר על הנושא של שלילת רישיון רפואית וחשוב מאד לקחת בחשבון שבעיות בריאותיות כאלה ואחרות עלולות לגרום לפסילת הרישיון ויש לכך לא מעט משמעויות עבור אותם הנהגים.

רוצה לקבל ייעוץ?
נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

 

מדוע מתבצעת שלילת רישיון רפואית?

כאמור – יש הרבה מאד אחריות באחיזה בהגה ובנהיגה בכלי רכב. על מנת לנהוג בצורה אחרית ובטוחה צריך להיות כשירים לגמרי, להרגיש מצוין ולהיות לחלוטין בקו הבריאות. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף אשר אמון על בחינת מצבם הרפואי של הנהגים בישראל ועל קבלת ההחלטה אודות פסילת רישיון בשל סיבות רפואיות. במכון אפשר להתוודע לכמה וכמה אנשי מקצוע אשר ביחד יעריכו את מצבו של נהג זה או אחר, יתרשמו ממסמכים רפואיים או חוות דעת של רופאים אחרים וביחד יקבלו את ההחלטה אודות מתן הרישיון עבורו או שמא פסילת הרישיון. במידה ואכן הגיע מצב שבו נפסל לנהג זה או אחר הרישיון כנראה שחברי הוועדה המקצועית של המכון קבעו שהבעיות הבריאותיות שיש לו עלולות להשפיע לרעה על אופן הנהיגה שלו או על שיקול הדעת שהוא יפעיל בזמן הנהיגה. אף גורם מקצועי לא יכול לקחת את הסיכון שמי שאוחז בהגה לא יהיה כשיר במלוא מאת האחוזים ולכן הרישיון ייפסל.

 

 

דוגמאות למצבים בריאותיים שיובילו לפסילת הרישיון

מחלות כרוניות או מצבים בריאותיים אחרים יכולים להפריע לנהיגה – ראייה לקויה, שמיעה לא תקינה, מחלות שעלולות לגרום להירדמות ללא שליטה או מחלות שקשורות למערכת העצבים אשר בגינן עלול הנהג לבצע תנועות בלתי רצוניות פתאומיות. כל מה שעלול לפגום במהלך הנהיגה עצמו או כאמור בשיקול הדעת שצריך להפעיל בכל רגע ובכל שנייה של נהיגה יתבררו כעילות לפסילת הרישיון של אותו נהג. גם אם תעמוד לרשותו האפשרות לערער על ההחלטה לשלול את הרישיון שלו הרי שלא בטוח שתהיה לו עילה וחשוב להבין שהמטרה של הוועדה ושל המכון היא לשמור על הכבישים בטוחים ככל האפשר ולכן מי שיש סיכון גבוה שיהיה מעורב בתאונה עדיף לו ולסביבה שכלל לא ינהג בעצמו.

רוצה לקבל ייעוץ?
נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

כתיבת תגובה