האם נהיגה בשכרות היא עבירה פלילית?

אין שום סייג מכך שנהיגה תחת השפעת חומרי אלכוהול מהווה התנהגות אשר מעמידה את הנהג עצמו ואת הסביבה בסכנה ממשית. בהתאם לכך, נהיגה בשכרות מהווה כיום את אחת מעבירות הכביש בחמורות ביותר, אשר קיימות בחוקי התעבורה השונים ובפקודת התעבורה הקיימת. בנוסף לכך, נהגים רבים כיום נמצאים בבלבול רב בכל הנוגע לעבירה בשכרות, והאם למעשה עבירה בשכרות גוררת יחד איתה רישום פלילי על פי חוק, דבר אשר גורר מאסר אמיתי בפועל. בכתבה הקרובה ננסה לעשות סדר בנושא.

רוצה לקבל ייעוץ?
נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

עבירה פלילית לעומת רישום פלילי

נתחיל בך שמומלץ מאוד להתייעץ בכל מקרה של נהיגה תחת השפעה אלכוהול עם עורך דין המכון הרפואי או עם עורך דין המתמחה בעבירות פליליות הקשורות לתחום הנהיגה, זאת על מנת להשיג את ההכוונה המקצועית המדויקת ביותר. דבר שני, מבחינת החוק הקיים, נהוג להתייחס לעבירה תחת שכרות לעבירה פלילית של ממש, זאת לא כדוגמת עבירות תנועה קלות יותר שלא גוררות אחריהן עבירות חמורות מעבר לקבלת קנסות. ולמרות זאת, על אף שמדובר על עבירה פלילית, כמעט אף פעם לא יהיה מדובר בעבירה שגוררת רישום פלילי של ממש, שכן למעשה מדובר על עבירה שאין בה קלון בכלל. רק במקרים ספציפיים נהיגה בשכרות תגרור אחריה רישום פלילי של ממש.

 

מתי נהיגה בשכרות אכן תגרום לרישום פלילי?

כפי שציינו בשורות שקדמו לכך, נהיגה בשכרות כמעט אף פעם לא גוררת אחריה רישום פלילי, זאת למעט מקרים ספציפיים ביותר. במקרים כאלה, נהיגה בשכרות אכן תגרור בסופו של דבר רישום פלילי, דבר שיצור גם ענישה חמורה הרבה הרבה יותר. המקרים שיובילו לרישום פלילי, ובסופו של דבר גם יובילו לענישה מחמירה, הם מקרים שבהם הנהיגה בשכרות תגרום לתאונת דרכים, אשר עשויה לגרום לפגיעות קשות בגוף ובנפש. בכל אופן, מאוד מומלץ שלא לנהוג תחת השפעת אלכוהול, בטח לא תחת השפעת סמים או חומרים ממכרים אחרים או חומרים הפוגעים בערנות של הנהג, שכן לא רק שאתם מסכנים את עצמכם ואת הבריאות האישית שלכם, אלא גם מסכנים את האנשים שנמצאים אתכם ברכב, את הנהגים האחרים ואת הולכי הרגע.

נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול מה עליכם לעשות?

בראש ובראשונה, עליכם להקשיב לשוטר שעצר אתכם ולא להתחכם איתו, לא לזלזל בו ולעשות את מה שהוא אומר, בין אם זה בדיקת ינשוף ובין אם זה לצאת מהרכב, לתת לו את המסמכים הנדרשים ובין אם ממש הרכב מושבת ולא תוכלו לחזור לנהוג בו. יצירת ריב עם השוטר לא תיתן לכם שום דבר ולהיפך, יכולה רק לצאת לרעתכם כאשר תגיעו להליך משפטי מול בית המשפט לתעבורה. בכל אופן, לאחר שסיימתם את התהליך מול השוטר, עליכם לפנות לעורך דין מקצועי שיסייע לכם ויסביר לכם מה עליכם לעשות כעת.

רוצה לקבל ייעוץ?
נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

כתיבת תגובה